📚Annyi szép könyvet nyomtatunk karácsony előtt, hogy a könyvgyártás határideje átmenetileg meghosszabbodik🎄

Általános Szerződési Feltételek

1. Általános rendelkezések

A jelen általános szerződési feltételek szabályozzák a felek jogait és kötelezettségeit, amelyek az eladó, azaz az Expresta s.r.o., székhelye: Martina Granca 3615/15, 84102 Pozsony, Szlovákia, Cégjegyzékszám: 43954782, bejegyezve a Pozsonyi Városi Bíróság III. Nemzeti Cégtárban, Részleg: Sro, Iktatószám: 50241/B (a továbbiakban „eladó”) és a vevő között létrejött adásvételi szerződésből erednek, amelynek tárgya az áruk vásárlása és adásvétele az eladó webáruházában.

Az eladó elérhetőségei:

Expresta s.r.o.
Martina Granca 3615/15
Telefon: +36 1 901 0128
84102 Pozsony
Szlovákia
Cégjegyzékszám: 43954782
Adószám: 2022532600
EU adószám: SK2022532600

Gyártócsarnok:

Squarebizz Bory, B csarnok
Devínska Nová Ves 7465
841 07 Pozsony
Telefon: +36 1 901 0128
E-mail: info@expresta.hu

1.1. A jelen általános szerződési feltételek, amelyek az adásvételi szerződés megkötésének napján érvényesek, az adásvételi szerződés elválaszthatatlan részét képezik. Amennyiben az eladó és a vevő olyan írásbeli adásvételi szerződést köt, amelyben a jelen feltételektől eltérő feltételekben állapodnak meg, az adásvételi szerződés feltételei elsőbbséget élveznek a jelen általános szerződési feltételekkel szemben. Az így megállapított feltételek nem lehetnek ellentétesek más jogszabályi rendelkezésekkel.

1.2. A jelen általános szerződési feltételek alkalmazásában kiegészítő szerződésnek minősül olyan szerződés, amelynek keretében a vevő az adásvételi szerződés tárgyához kapcsolódó árut szerez be vagy szolgáltatást vesz igénybe, feltéve, hogy az árut az eladó vagy egy harmadik személy közös megegyezéssel szállítja vagy a szolgáltatást teljesíti.

1.3. Az eladó által üzemeltetett bármely elektronikus kereskedelmi weboldalon az áru megjelenített vételára tartalmazza a Magyar Köztársaság hatályos jogszabályai által meghatározott mértékű általános forgalmi adót (ÁFA), és nem tartalmazza az áru szállításának vagy egyéb választható szolgáltatásoknak az árát. Minden akció a készlet erejéig érvényes, kivéve, ha az adott árunál másként van feltüntetve.

1.4. Az eladó fenntartja a jogot, hogy bármikor kiigazítsa az eladó által üzemeltetett bármely elektronikus kereskedelmi weboldalon feltüntetett áruk árát. Az áruk árának módosítása nem vonatkozik az árváltozás előtt megkötött adásvételi szerződésekre, annak ellenére, hogy az árukat még nem szállították le.

1.5. Amennyiben az eladó nem teljesíti a Magyar Köztársaság vagy az Európai Közösségek vonatkozó jogszabályaiban vagy a jelen általános szerződési feltételekben meghatározott kötelezettségeit, a vevő az illetékes bíróságon keresztül érvényesítheti jogát az eladóval szemben.

2. Megrendelés

2.1. Az adásvételi szerződés, amely alapján az eladó a vevőnek eladja az árut, a kötelező érvényű megrendelés visszaigazolása alapján jön létre. Kötelező érvényű megrendelés-visszaigazolásnak minősül a megrendelés elküldése a weboldalon található megrendelőlapon vagy e-mailben, ahol a vevő kifejezetten megerősíti a megrendelést. Az e-mailen keresztül történő megrendelést az eladónak szintén írásban kell megerősítenie. Az eladó által visszaigazolt megrendelés (vagy annak egy része) mindkét félre nézve kötelező érvényűnek minősül, amennyiben nem sérti meg a visszaigazoláskor megállapított feltételeket.

2.2. Az eladó a megrendelés elküldése előtt világosan, egyértelműen, érthetően és félreérthetetlenül tájékoztatja a vevőt a reklamációval, fizetéssel, kereskedelmi, szállítási és egyéb feltételekkel kapcsolatos szerződéskötés előtti információkról:

a) tájékoztat arról, hogy a vevő milyen körülmények között veszíti el a szerződéstől való elállás jogát,

b) tájékoztat a vevő azon kötelezettségéről, hogy a ténylegesen teljesített teljesítmény ellenértékét meg kell fizetnie az eladónak, ha a vevő eláll a szolgáltatási szerződéstől, miután az eladónak kifejezett hozzájárulását adta,

c) tájékoztat arról, hogy amennyiben a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, a vevő viseli az áru eladóhoz történő visszaküldésének költségeit,

d) tájékoztatja a vevőt, hogy az eladó kérésére előlegfizetési vagy egyéb pénzügyi biztosíték nyújtására kötelezett, valamint az ezek nyújtására vonatkozó feltételekről, amennyiben az adásvételi szerződés ilyen kötelezettséget ír elő a vevő számára, az eladó webáruházának vonatkozó katalógus weboldalán és a jelen általános szerződési feltételekben.

A lényeges feltételek elsősorban a megrendelés tartalma (az áru pontos leírása és az áru mennyisége), az áru ára (a szállítást az árlista szabályozza) és a szállítás időpontja.

2.3. A megrendelés elküldése és jóváhagyása után szükség esetén a vevővel e-mailben vagy telefonon felveszi a kapcsolatot a grafikus, aki elkészíti a tervezést vagy egyeztet a kész tervezésről.

2.4. A vevő teljes mértékben felelős azokért az anyagokért, amelyeket a megrendelés teljesítése céljából az eladónak átadott. A rendelkezésre bocsátott anyagok megfelelnek a szerzői jogvédelemről szóló törvénynek.

2.5. Az online szerkesztőben található grafikai tervezések, valamint a grafikus által készített ingyenes tervezések kizárólag az eladó nyomtatási igényeit szolgálják, a vevő számára nem állnak rendelkezésre.

2.6. A grafikus elküldi a végleges tervezést a vevőnek jóváhagyásra. Miután a vevő jóváhagyta a tervezést, a megrendelést elküldik nyomtatásra. A vevő felelős a vevő által jóváhagyott tervezésben található hibákért.

2.7. A tervezés jóváhagyása után elkészül a megrendelés. Futár- vagy szállítmányozói szolgáltatással történő szállítás esetén a vevő a küldést követően SMS-ben és e-mailben kap tájékoztatást a küldeményről.

3. Kedvezmények és bónuszok biztosítása

3.1. Az Expresta webáruház mennyiségi kedvezményeket, törzsvásárlói kedvezményeket, grafikai munkákra vonatkozó kedvezményeket vagy ugyanazon termék több fajtájának megrendelése esetén kedvezményeket biztosíthat.

3.2. Az Expresta webáruház kedvezménykódokat is generálhat, illetve kedvezménykártyákat is kiállíthat kedvezménykódokkal, amelyek kedvezményei 1%-tól 100%-ig terjedhetnek.

3.3. Jednotlivé zľavy sa nedajú kombinovať.

4. Szállítási feltételek

4.1. Ha az eladó és a vevő az adásvételi szerződésben másként nem állapodtak meg, az eladó köteles a terméket a vevőnek késedelem nélkül leszállítani, legkésőbb az adásvételi szerződés megkötésétől számított 30 napon belül. Ha az eladó nem teljesítette a termék átadására vonatkozó kötelezettségét az első mondatban említett határidőn belül, a vevő felszólítja őt, hogy az általa meghatározott további ésszerű határidőn belül szállítsa le a tárgyat. Ha az eladó még ezen a további ésszerű határidőn belül sem szállítja le a terméket, a vevő jogosult elállni a szerződéstől (olyan megrendelések esetében, amelyek grafikai tervezés elkészítését vagy módosítását is tartalmazzák, és előleg fizetését igénylik, a szállítási határidőt a tervezés kötelező jóváhagyásától és az előlegnek az eladó számláján történő jóváírásától kell meghatározni).

4.2. Az átvétel helye a vevő megrendelése alapján kerül meghatározásra. A konkrét szállítási módot a vásárló a kosárban a Szállítás részben választhatja ki. Az áruk kiszállítása az EU egész területén (vagy akár az EU-n kívül is) lehetséges. A célcímre történő szállítást a vevő által kiválasztott szállítmányozó cég végzi. Az áru akkor tekinthető leszállítottnak/átadottnak, amikor azt szállításra átadják vagy személyes átvételre letétbe helyezik.

4.3. Az átvétel helye a vevő megrendelése alapján kerül meghatározásra. A konkrét szállítási módot a vásárló a kosárban a Szállítás részben választja ki. Az áruk kiszállítása az EU egész területén (vagy akár az EU-n kívül is) lehetséges. A célcímre történő szállítást a vevő által kiválasztott szállítmányozó cég végzi. Az áru akkor tekinthető leszállítottnak/átadottnak, amikor azt szállításra átadják vagy személyes átvételre elhelyezik.

4.4. Megrendeléskor a vevő tájékoztatást kap a várható szállítási időpontról: a termék oldalán, a kosárban a Szállítás részben, a visszaigazoló e-mailben és az ügyfélfiókban. Az határidő meghosszabbodhat a grafikai tervezés elkészítésének/szerkesztésének idejével, illetve az előleg befizetésére való várakozással. A rövid szállítási idő miatt a határidő nem garantálható az időben történő teljesítést akadályozó hirtelen események, például a megrendelést teljesítő technikai berendezések meghibásodása esetén.

4.5. Az eladó jogosult a megrendelést törölni, ha a készlethiány vagy az áru elérhetetlensége miatt még a tőle méltányosan elvárható erőfeszítések ellenére sem tudja az árut a jelen általános szerződési feltételekben meghatározott határidőn belül vagy a webáruházban megadott minőségben a vevőnek kiszállítani, kivéve, ha a vevővel alternatív teljesítésről állapodik meg. A vevőt telefonon vagy e-mailben értesítik a megrendelés törléséről, és a vételár vagy annak egy részének kifizetése esetén az összeget indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb 14 napon belül visszatérítik a vevőnek az általa megadott számlára, kivéve, ha az eladóval másként állapodtak meg.

4.6. A vevőnek joga van e-mailben vagy telefonon lemondani a megrendelést, mielőtt bármilyen munkát (pl. grafikai munka, nyomdai előkészítés, nyomtatás stb.) elvégeztek volna a megrendelésen. A vételár vagy annak egy részének kifizetése esetén az összeget indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb 14 napon belül visszatérítik a vevőnek az általa megadott számlára, kivéve, ha az eladóval másként állapodtak meg. Ha az eladó a fent említett okok miatt nem tudja az árut a megrendelésben szereplő áron a vevőnek leszállítani, és erről a tényről a megrendelés kötelező érvényű elfogadása előtt értesíti a vevőt, az eladó nem köteles elfogadni a vevőnek az adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatát.

4.7. Ha a vevő a megrendelés leadásától számított 14 napon belül nem biztosítja az eladó számára a megrendelés teljesítéséhez szükséges együttműködést (nyomdai jóváhagyás, előleg befizetése, anyagok rendelkezésre bocsátása stb.) anélkül, hogy a szerződéstől előzetesen írásban elállna, a felek megállapodnak abban, hogy a vevő legfeljebb az eladónak a megrendeléssel kapcsolatban felmerült tényleges költségei összegének megfelelő összegű lemondási díjat fizet, kivéve, ha az adásvételi szerződésben másként állapodtak meg.

5. Szállítás

5.1. Az árukat a Magyar Posta és futárszolgálatok szállítják: UPS, GLS, DPD, DHL Express vagy Geis.

5.2. A személyes átvétel az eladó és a vevő közötti megállapodás alapján történhet.

5.3. A szállítás ára a választott szállítási módtól, a küldemény súlyától, méretétől és a szállítási országtól függően változik. A szállítási módot közvetlenül a rendelési folyamat során a kosárban a Szállítás részben választhatja ki. Az Expresta weboldalán megtalálja a teljes szállítási árlistát.

5.4. Az eladó nem vállal felelősséget az áruk előre nem látható akadályok vagy a vevő által helytelen szállítási cím megadása miatt elmaradt szállításért.

5.5. Abban az esetben, ha a vevő előzetes írásbeli elállás nélkül nem veszi át a futártól vagy az eladótól a megbeszélt időben és helyen a sérülésmentes és az átvétel minden feltételének megfelelő árut, ez az adásvételi szerződés megszegésének minősül, és az eladó jogosult kártérítésre az áru árának és a szállítási díjnak megfelelő összegben.

6. Az áruk kifizetése

6.1. Az áruk és szolgáltatások árai, valamint az online webáruház minden díja az ÁFA-t tartalmazza.

6.2. Minden akció a készlet erejéig érvényes, kivéve, ha az adott terméknél másképp van feltüntetve.

6.3. A vevő az árut azonnal online kifizetheti bankkártyával, PayPal, ApplePay vagy GooglePay segítségével. A vevő választhatja az online banki átutalással történő fizetést is. A számlával történő fizetés csak a meglévő vásárlóknak a jóváhagyott kredit limit erejéig, valamint a kiválasztott állami és nemzetközi intézményeknek biztosított.

6.4. Személyes átvétel esetén a vevő az átvételi helyen kártyával is fizethet.

6.5. Számlával történő fizetés esetén a vevő köteles az esedékes összeget a számla alapján megfizetni, amelyet az eladó e-mailben vagy a megrendelt áruval együtt küld el a vevőnek a megrendelésben megadott címre.

6.5.1. Abban az esetben, ha a vevő technikai vagy egyéb okokból nem tudja elfogadni a számlát, a vevő köteles haladéktalanul értesíteni az eladót, hogy a vevő a számlát még annak esedékessége előtt ki tudja fizetni.

6.5.2. A számla a kiállítás napjától számított 14 napon belül esedékes. Amennyiben a számlát az esedékességig nem vitatják, azt helyesnek minősül, és a számla határidőn belüli kiegyenlítésének elmulasztása esetén a vevő késedelmi kamat fizetésére köteles, amely fogyasztói adósokkal kötött fogyasztói szerződés esetén a polgári jog rendelkezései szerint meghatározott mértékű késedelmi kamat, amelynek mértéke a késedelem minden egyes napjára a fizetendő összeg 0,05%-a. Az eladó fenntartja magának a jogot, hogy a késedelemről a követeléskezelőjén keresztül, postai, e-mail vagy SMS emlékeztető formájában tájékoztassa a vevőt.

6.5.3. Amennyiben a számla kiegyenlítésének bármilyen akadálya van, kérjük, hogy az esedékességi határidőn belül értesítsen minket. Az esedékesség előtt mindig hajlandóak vagyunk tárgyalni és alkalmazkodni ügyfeleinkhez.

6.5.4. A felszólításokért felszámított összegek (kivéve a fogyasztóknak, akiket nem terhelnek ilyen összegek) és a késedelmi kamatok a kárrendezési költségek fedezésére szolgálnak, ezért kérjük, hogy a számlákat az esedékességkor fizesse ki, hogy elkerüljük az egymás közötti problémákat.

7. Reklamációs eljárás – fogyasztók

Az általános szerződési feltételek 7. cikkének rendelkezései kifejezetten csak azokra a jogalanyokra vonatkoznak, amelyek megfelelnek a fogyasztó fogalmának.

7.2. Jótállás

7.2.1. Az Expresta webáruházon keresztül vásárolt árukra 24 hónapos törvényes jótállás vonatkozik, amennyiben másként nincs feltüntetve. Ez a jótállási időszak az áru fogyasztó általi átvételének időpontjától kezdődik, a fogyasztó pedig köteles a hibát azonnal jelezni, amint azt észleli.

7.2.2. A jótállás nem terjed ki azokra a hibákra, amelyekről a fogyasztó a szerződés megkötésekor szerzett tudomást, vagy amelyekről a körülmények figyelembevételével a fogyasztónak a szerződés megkötésekor tudnia kellett volna.

7.2.3. A jótállási szolgáltatást a webáruház üzemeltetője nyújtja. A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a jótállási javítások és értékelések elvégzésére jogosult személy az Europapier Slovensko, s. r. o., SCP PAPIER, a.s., GRAFITEC SLOVAKIA GROUP s. r. o., Antalis, a.s. a DataLine Technology, a.s.

7.3. Az áru reklamációja

7.3.1. Abban az esetben, ha a fogyasztó a jótállási időszak alatt hibát fedez fel a szállított áruban vagy szolgáltatásban, a fogyasztó jogosult az árut az eladónál reklamálni. A fogyasztó felveheti a kapcsolatot az eladóval a +36 1 901 0128-as telefonszámon és a reklamacio@expresta.hu e-mail címen.

7.4. Gyorsított reklamációs eljárás

7.4.1.A fogyasztónak indokolatlan késedelem nélkül értesítenie kell az eladót az áru hibáiról a reklamacio@expresta.hu e-mail címen, vagy a gyors és egyszerű online reklamáció érdekében a fogyasztó követheti ezeket az utasításokat.
7.4.2. A fogyasztó köteles lehetővé tenni az eladó számára, hogy meggyőződjön az áru állítólagos hibáiról. Nem szükséges azonban az árut azonnal visszaküldeni, a legtöbb esetben csak a fényképes dokumentációra van szükség. Ha az áru visszaküldését kérjük, futárunk ingyenesen átveszi Öntől. Ezután már csak az árut kell megfelelően becsomagolni a szállításhoz.

7.5. Szabványos reklamációs eljárás

7.5.1. A fogyasztó köteles a reklamálandó árut megfelelően becsomagolni és a szállítás során mechanikai sérülések ellen biztosítani. A jótállás érvényesítéséhez a fogyasztónak a reklamált áru összes darabját át kell adnia az eladónak.
7.5.2. A küldeményhez kísérőlevelet csatol, amelyben megjelöli a reklamált hibát és megadja az elérhetőségeit (név, telefonszám, e-mail cím, levelezési cím és bankszámlaszám).
7.5.3. A küldeményhez fizetési igazolást csatol, amely a reklamált áru jótállási jegyeként szolgál.
7.5.4. Ezt követően kézbesíti a csomagot az eladó címére:
  • Expresta s.r.o.
  • Squarebizz Bory
  • Devínska Nová Ves 7465
  • 841 07 Pozsony
  • Szlovák Köztársaság
Javasoljuk az áruk szállításának biztosítását. Utánvétellel küldött árut nem fogadunk el.
7.5.5. A reklamált árut tartalmazó küldemény átvételét követően az eladó kiállít egy reklamációs jegyzőkönyvet, amelyet a fogyasztónak a kísérőlevélben megadott e-mail címre küld el.
7.5.6. Az eladó a reklamációról azonnal, összetett esetben 3 munkanapon belül dönt. Indokolt esetben, különösen, ha a termék állapotának komplex műszaki felmérése szükséges, legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül. Ezen határidő lejárta után a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől, vagy joga van a terméket új termékkel kicseréltetni.
7.5.7. Az eladó köteles a reklamációt kezelni és a reklamációs eljárást az alábbi módok egyikével lezárni:
  • a javított áru átadásával,
  • az áru cseréjével,
  • az áru vételárának visszatérítése,
  • az áru árából ésszerű árengedmény kifizetésével,
  • írásbeli felhívás az eladó által meghatározott teljesítés átvételére,
  • az árura vonatkozó reklamáció indokolt elutasításával.
7.5.8. Javítható hiba esetén a reklamációt a fogyasztó döntésétől függően a következőképpen kezeljük:
  • az eladó gondoskodik a hiba elhárításáról, vagy
  • az eladó kicseréli a hibás árut.
7.5.9. Amennyiben olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet eltávolítani, vagy egy ismételten felmerülő eltávolítható hiba, illetve több különböző eltávolítható hiba esetén, amelyek megakadályozzák, hogy az árut megfelelően, hibátlanul lehessen használni, az eladó a fogyasztó döntésétől függően az alábbi módon kezeli a reklamációt:
  • az áru más, azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkező funkcionális áruval cseréjével, vagy
  • az áru vételárának visszatérítésével.
7.5.10. Ha a fogyasztó az adásvételi szerződés megkötésétől számított első 12 hónapon belül áruval kapcsolatos reklamációt jelentett be, az eladó a reklamációt csak szakértői vélemény, vagy egy felhatalmazott, bejelentett vagy akkreditált személy által kiadott vélemény, vagy egy kijelölt személy véleménye (a továbbiakban “az áru szakértői értékelése”) alapján utasíthatja el. A szakértői értékelés eredményétől függetlenül az eladó nem követelheti a vevőtől az áru szakértői értékelésének költségeit vagy az áru szakértői értékelésével kapcsolatos egyéb költségeket. Ha a fogyasztó az adásvételi szerződés megkötésétől számított 12 hónap elteltével reklamációt jelentett be a termékkel kapcsolatban, és azt az eladó elutasította, a reklamációt kezelő személy köteles a reklamáció kezelési dokumentumban megjelölni, hogy a fogyasztó kinek küldheti el az árut szakértői értékelésre. Ha a vevő az árut a reklamáció kezelési dokumentumban megjelölt személynek küldi el az árut szakértői értékelésre, akkor az áru szakértői értékelésének költségeit, valamint minden egyéb, ésszerűen felmerülő kapcsolódó költséget az eladó visel, függetlenül a szakértői értékelés eredményétől. Ha a fogyasztó a szakértői értékelés során bebizonyítja, hogy az eladó felelős a reklamált áru hibájáért, a fogyasztó a reklamációt újra előterjesztheti; a jótállási idő nem jár le az áru szakértői értékelésének elvégzése alatt. Az eladó köteles megtéríteni a fogyasztónak az újbóli reklamációtól számított 14 napon belül az áru szakértői értékelésével kapcsolatban felmerült összes költséget, valamint az ésszerűen felmerült összes kapcsolódó költséget. Az újbóli reklamációt nem lehet elutasítani.
7.5.11. A fogyasztó a reklamáció eredményéről e-mailben kap értesítést, ahol a reklamációs eljárás lezárását követően azonnal elküldik a reklamációs jegyzőkönyvet.
7.5.12. Javítás vagy csere esetén az árut az eladó költségére visszaküldik a fogyasztónak. Visszatérítés esetén ezt az összeget azonnal, de legkésőbb a reklamáció lezárását követő 14 napon belül átutalják a fogyasztó számlájára.

7.6. Reklamáció a küldemény hiányosságai miatt

A küldemény kézbesítésekor a fogyasztó köteles ellenőrizni a küldemény teljességét a megrendeléssel összevetve. Az esetleges eltéréseket haladéktalanul jelenteni kell az eladónak a küldemény átvételétől számított 48 órán belül. A küldemény hiányosságára vonatkozó későbbi reklamáció csak akkor fogadható el, ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az említett hiányosság már az áru átvételekor is fennállt.

7.7. Reklamáció a szállításból eredő mechanikai károkért

7.7.1. Az eladó köteles az árut úgy becsomagolni, hogy a szállítás során az áru ne károsodjon. Köteles továbbá az áruval együtt egy számlát is átadni, amely jótállási jegyként szolgál.

7.7.2. A fogyasztó jogosult a küldemény csomagolását és tartalmát ellenőrizni, és csak akkor átvenni, ha nem károsodott. Ellenkező esetben kárbejelentést kell készíteni a futárral, vagy elutasíthatja a csomag átvételét. Köteles továbbá az árut megfelelően, legkésőbb a számlán feltüntetett esedékességi időpontban kifizetni.

7.7.3. Az ép csomagolásban lévő áruk mechanikai károsodását a küldemény átvételekor azonnal jelenteni kell az eladónak. Az ilyen károsodott árukon utólag észlelt hibák esetén a fogyasztó csak akkor érvényesíthet reklamációt, ha bizonyítja, hogy az állított hibák már az áru fuvarozótól való átvételekor is megvoltak.

Alternatív vitarendezés fogyasztói jogvitákra

Amennyiben a fogyasztó nem elégedett azzal, ahogyan az eladó a reklamációját kezelte, vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette a jogait, lehetősége van helyesbítési kérelemmel fordulni az eladóhoz. Ha az eladó elutasítja a helyesbítési kérelmet, vagy a helyesbítési kérelem elküldésétől számított 30 napon belül nem válaszol, a fogyasztónak jogában áll alternatív vitarendezési eljárást kezdeményezni. Kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. A fogyasztó az ec.europa.eu/consumers/odr/ weboldalon elérhető online vitarendezési platformot használhatja az alternatív vitarendezés igénybevételére.

8. Reklamációs eljárás – gazdálkodó szervezetek (nem fogyasztók)

8.1. Ha a vevő nem felel meg a fogyasztó fogalmának, a felekre a Kereskedelmi törvénykönyvnek a hibákért való felelősségre vonatkozó rendelkezései vonatkoznak.
8.2. Az áru minőségének garantálásával az eladó írásban vállalja, hogy a leszállított áru egy bizonyos ideig alkalmas lesz a megállapodás szerinti, egyébként szokásos célra történő használatra, vagy hogy megtartja a megállapodás szerinti, egyébként szokásos tulajdonságait. A megrendelt áru minőségére vonatkozó garancia 6 hónapig áll fenn azon vásárlók esetében, akik nem felelnek meg a Kereskedelmi törvénykönyv szerinti fogyasztó fogalmának.
8.3. Az eladó felelősséggel tartozik a vevővel szemben azért, hogy az áru hibátlan legyen abban a pillanatban, amikor az áru sérülésének kockázata a vevőre száll. Az eladó különösen felelős a vevő felé, hogy abban a pillanatban:
  • az áru megfelel a megállapodás szerinti tulajdonságoknak, illetve megfelel a gyártó által bejelentett tulajdonságoknak, vagy azoknak a tulajdonságoknak, amelyeket a vevő az áru leírása és jellege alapján elvárt,
  • az áru alkalmas a megadott célokra vagy az ilyen jellegű áruk szokásos használatának céljára,
  • az áru megfelel a jogszabályi követelményeknek.
8.4. A vevő köteles indokolatlan késedelem nélkül értesíteni az eladót az áru nyilvánvaló hibáiról a reklamacio@expresta.hu címen, vagy a gyors és egyszerű online reklamáció érdekében a vevő követheti ezeket az utasításokat.
8.5. A vevő köteles lehetővé tenni az eladó számára az áru állítólagos hibáinak ellenőrzését. Nem szükséges az árut azonnal visszaküldeni, a legtöbb esetben csak a fényképes dokumentációra van szükségünk. Ha az áru visszaküldését kérjük, futárunk ingyenesen elhozza Öntől. Ezután már csak az árut kell megfelelően becsomagolni a szállításhoz.
8.6. Az eladó köteles a reklamáció megalapozottságát indokolatlan késedelem nélkül értékelni, míg a reklamáció megalapozottságának értékelési határideje elsősorban az állított hiba jellegétől és súlyosságától függ. Az eladó vállalja, hogy tájékoztatja a vevőt a vizsgálat eredményéről.
8.7. Amennyiben a reklamáció jogos, a vevő követelheti a hibás áru cseréjének leszállítását, vagy az áru hibáinak kijavítását, vagy a vételárból ésszerű árengedményt, hacsak az eladóval másként nem állapodtak meg.

8.8. Reklamáció a küldemény hiányosságai miatt

A küldemény kézbesítésekor a vevő köteles ellenőrizni a küldemény teljességét a megrendeléssel összevetve. Az esetleges eltéréseket haladéktalanul jelenteni kell az eladónak a küldemény átvételétől számított 48 órán belül. A küldemény hiányosságára vonatkozó későbbi reklamáció csak akkor fogadható el, ha a vevő bizonyítja, hogy az említett hiányosság már az áru átvételekor is fennállt.

8.9. Reklamáció a szállításból eredő mechanikai károkért

8.9.1. Az eladó köteles az árut úgy becsomagolni, hogy a szállítás során az áru ne károsodjon. Köteles továbbá az áruval együtt egy számlát is átadni, amely jótállási jegyként szolgál.

8.9.2. A vevő jogosult a küldemény csomagolását és tartalmát ellenőrizni, és csak akkor átvenni, ha az nem károsodott. Ellenkező esetben kárbejelentést kell készíteni a futárral, vagy elutasíthatja a küldemény átvételét. Köteles továbbá az árut rendben, legkésőbb a számlán feltüntetett esedékességi időpontban kifizetni.

8.9.3. Az ép csomagolásban lévő áruk mechanikai károsodását a küldemény átvételekor azonnal jelenteni kell az eladónak. Az ilyen károsodott árukon utólag észlelt hibák esetén a vevő csak akkor érvényesíthet reklamációt, ha bizonyítja, hogy az állított hibák már az áru fuvarozótól való átvételekor is megvoltak.

9. A szerződéstől való elállás – fogyasztók

9.1. Kivételek a szerződés elállási jog alól
A 45/2014-es Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés c) pontja alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja a fogyasztót megillető elállási szerinti jogát olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
Minden olyan áru, amelyet a fogyasztó által megadott fényképes tervrajz vagy a fogyasztó által megadott egyéb grafikai tervrajz felhasználásával gyártanak vagy módosítanak, személyre szabott árunak minősül, amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére gyártanak. Ilyen esetekben a fogyasztó a fent említett törvény értelmében nem állhat el a szerződéstől.
Az Expresta webáruház elsősorban olyan áruk értékesítésével foglalkozik, amelyek a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére készülnek, személyre szabottak, méretre szabottak vagy kifejezetten egy fogyasztó számára készültek.

9.2. A szerződéstől való elállás
Minden egyéb, a 45/2014 Korm. rendelet 29. §-ában nem említett esetben a fogyasztó jogosult az adásvételi szerződéstől elállni.

9.2.1. A fogyasztó az áru átvételétől vagy a szolgáltatásnyújtásra vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 napon belül indokolás nélkül jogosult elállni az adásvételi szerződéstől a 45/2014. sz. kormányrendelet 20. §-a szerint.

9.2.2. A fogyasztó elállhat az áruvásárlás tárgyát képező adásvételi szerződéstől, az elállási határidő lejárta előtt is.

9.2.3. A fogyasztó köteles az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni az eladó székhelyének címére, vagy átadni azt az eladónak vagy az eladó által az áru átvételére felhatalmazott személynek. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó felajánlotta, hogy az árut személyesen vagy az eladó által meghatalmazott személy útján veszi át. Az e bekezdés első mondata szerinti határidőt akkor kell betartottnak tekinteni, ha az árut legkésőbb a határidő utolsó napján átadták szállításra.

9.2.4. Az eladó köteles indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozat átvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztónak az összes kifizetést, amelyet a fogyasztótól az adásvételi szerződés alapján vagy azzal összefüggésben kapott, beleértve a szállítási, kézbesítési és postaköltségeket, valamint az egyéb költségeket és díjakat. Ez nem vonatkozik a többletköltségekre, ha a fogyasztó az eladó által kínált legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott, sem a kiegészítő szolgáltatások költségeire, ha azok a szerződés tárgyát képezték, és ha azokat teljes mértékben teljesítették. Az eladó nem köteles visszatéríteni a fogyasztónak az árut azelőtt, hogy az árut a fogyasztónak átadták volna, vagy amíg a fogyasztó nem bizonyítja, hogy az árut visszaküldték az eladónak, kivéve, ha az eladó javasolja az áru személyes átvételét vagy az eladó által felhatalmazott személy útján történő átvételét.

9.2.5. Ha a fogyasztó eláll az adásvételi szerződéstől, az adásvételi szerződéshez kapcsolódó minden mellékszerződést, amelytől a fogyasztó elállt, szintén fel kell mondani a kezdetektől fogva.

9.2.6. A fogyasztó felel az áru értékének minden olyan csökkenéséért, amely az áru tulajdonságainak és funkcionalitásának megállapításához szükséges mértéket meghaladó kezeléséből ered. Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, és az eladónak használt, sérült vagy hiányos, csökkent értékű árut ad át, a fogyasztó köteles megtéríteni az eladónak az áru javításával és eredeti állapotának helyreállításával kapcsolatban felmerült költségeket.

9.2.7. Itt letöltheti a Nyomtatvány a szerződéstől való elálláshoz.

10. Személyes adatok feldolgozása

10.1. A felek megállapodnak abban, hogy a megrendelés megfelelő feldolgozása és teljesítése céljából a vevő, amennyiben természetes személy, köteles az eladónak a megrendelésben megadni a nevét és vezetéknevét, állandó lakcímét, beleértve az irányítószámot, telefonszámát és e-mail címét.

10.2. A felek megállapodnak abban, hogy a megrendelés megfelelő feldolgozása és teljesítése céljából a vevő, amennyiben jogi személy, köteles az eladónak a megrendelésben megadni a cégnevét, székhelyének címét, beleértve az irányítószámot, a cégjegyzékszámot, az EU adószámot (ha van hozzárendelve), a telefonszámot és az e-mail címet.

10.3. A webáruházban regisztrált vásárló bármikor ellenőrizheti és módosíthatja a megadott személyes adatait, ha bejelentkezik az elektronikus kereskedelmi weboldalra a www.expresta.hu/my-account/data címen. A regisztráció törlésére a info@expresta.hu címre küldött e-mailben van lehetőség, amelyben kéri, hogy személyes adatait töröljük adatbázisunkból.

10.4. Az eladó ezúton értesíti a Vevőt, hogy a Kbt. 6. cikk 1. bekezdése értelmében b) az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyek személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/ES irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet), (a továbbiakban: „Rendelet”), az eladó, mint az információs rendszer üzemeltetője, az adásvételi szerződés megkötése során a vevő személyes adatait a vevő, mint érintett hozzájárulása nélkül kezeli, mivel a vevő személyes adatainak feldolgozását az eladó a vevővel való szerződéskötést megelőző kapcsolat keretében végzi, és a vevő személyes adatainak feldolgozása az adásvételi szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a vevő az egyik szerződő félként szerepel.

10.5. A rendelet 6. cikke 1. bekezdésének f) pontja értelmében az eladó a megrendelt áruk vagy szolgáltatások vevőnek történő átadását követően jogosult a vevő személyes adatait közvetlen üzletszerzés céljából feldolgozni, és jogos érdek alapján a vevő e-mail címére a felkínált árukkal vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos új termékekről, kedvezményekről és promóciókról szóló információkat küldeni.

10.6. Az eladó vállalja, hogy a vevő személyes adatait a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályainak megfelelően kezeli és feldogozza.

10.7. Az eladó kijelenti, hogy a rendelet 5. cikke 1. bekezdésének a) és b) pontjával összhangban a vevő személyes adatait kizárólag a jelen általános szerződési feltételekben meghatározott célból gyűjti.

10.8. Az eladó kijelenti, hogy a jelen általános szerződési feltételekben meghatározottaktól eltérő célokra a vevő személyes adatait mindig külön, megfelelő jogalapon gyűjti, és biztosítja továbbá, hogy az ilyen személyes adatokat csak a gyűjtés céljának megfelelő módon dolgozza fel és használja fel, és nem kapcsolja össze más célból vagy az adásvételi szerződés teljesítése céljából gyűjtött személyes adatokkal.

10.9. A vevőnek meg kell erősítenie a jelölőnégyzet bejelölésével, hogy az eladó a megrendelés elküldése előtt elegendő, világos és egyértelmű értesítést küldött a vevőnek:
  • az azonosító adatait, amelyek a jelen általános szerződési feltételek 1. cikkében szerepelnek, és amelyek az eladó személyazonosságát igazolják,
  • az eladó vagy az eladó felelős személyének elérhetőségét,
  • a személyes adatok feldolgozásának céljáról, amely az eladó és a vevő közötti adásvételi szerződés megkötése, valamint a személyes adatok feldolgozásának jogalapja,
  • hogy a vevő köteles a kért személyes adatokat az adásvételi szerződés megkötése, valamint a megrendelés megfelelő feldolgozása és teljesítése céljából megadni,
  • ha az adatkezelés a 6. cikk 1. bekezdésének f) pontján alapul, hogy az eladó által követett jogos érdek a közvetlen üzletszerzés,
  • a harmadik fél azonosító adatait, vagyis az a cég, amely a megrendelt árut a vevőnek kiszállítja, illetve a személyes adatok egyéb címzettjeinek vagy címzettek kategóriáinak azonosító adatait, ha vannak ilyenek,
  • a személyes adatok megőrzésének időtartama vagy annak meghatározására szolgáló kritériumok.

10.10. Az eladó kijelenti, hogy a személyes adatokat a jó modornak megfelelően kezeli, és úgy jár el, hogy nem sérti vagy kerüli meg a rendeletet vagy más általánosan alkalmazandó jogszabályokat.

10.11. A Rendeletnek megfelelően az eladó a következő információkat adja meg a vevőnek, akinek az adatait kezeli:
  • az eladó és adott esetben az eladó képviselőjének személyazonossága és elérhetőségei,
  • a felelős személy elérhetőségét, ha van ilyen,
  • a személyes adatok feldolgozásának céljai és a feldolgozás jogalapja,
  • amennyiben a feldolgozás a 6. cikk 1. bekezdésének f) pontján alapul, az eladó vagy egy harmadik fél által követett jogos érdekek,
  • a személyes adatok címzettjei vagy címzettek kategóriái, ha vannak ilyenek,
  • adott esetben információ arról, hogy az eladó a személyes adatokat harmadik országba vagy nemzetközi szervezetnek kívánja továbbítani,
  • a személyes adatok megőrzésének időtartama, illetve annak meghatározására vonatkozó kritériumok,
  • tájékoztatás a személyes adatokhoz való hozzáférés kérelmezésének jogáról az eladótól, valamint a helyesbítéshez, törléshez vagy az adatkezelés korlátozásához, illetve az adatkezelés elleni tiltakozáshoz való jogról, valamint az adathordozhatósághoz való jogról,
  • a felügyeleti hatóságnál történő panasztétel joga,
  • tájékoztatást arról, hogy a személyes adatok megadása jogi vagy szerződéses követelmény-e, illetve a szerződés megkötéséhez szükséges követelmény-e, hogy a vevő köteles-e személyes adatokat megadni, valamint arról, hogy milyen lehetséges következményei lehetnek annak, ha nem adja meg ezeket az adatokat,
  • az automatizált döntéshozatal, beleértve a profilalkotást is.
A vevő jogosult arra, hogy az eladótól megkapja a feldolgozott személyes adatok másolatát, és ezen felül az összes fenti információt. A vevő által kért további másolatokért az eladó a másolat elkészítésének adminisztratív költségeivel megegyező díjat számíthat fel.

10.12. Ha a vevő a 10.11 pont szerinti jogát írásban vagy elektronikus úton gyakorolja, és a kérés tartalma jelzi, hogy a 10.11 pont szerinti jogát gyakorolja, a kérést úgy kell tekinteni, hogy az e Rendelet alapján történt.

10.13. A vevőnek jogában áll tiltakozni az eladóval szemben azon személyes adatainak feldolgozása ellen, amelyekről úgy véli, hogy azokat közvetlen üzletszerzés céljából dolgozzák fel, beleértve a profilalkotást is, amennyiben az ilyen közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha a vevő tiltakozik az ilyen feldolgozás ellen, az eladó a tiltakozásnak az eladóhoz történő beérkezésétől kezdve megszünteti a személyes adatok közvetlen üzletszerzési célú feldolgozását, és az érintett vevő személyes adatai ilyen célból nem dolgozhatók fel, és nem is kerülnek feldolgozásra.

10.14. Ha a vásárló azt gyanítja, hogy személyes adatait jogellenesen használják fel, panaszt tehet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál. Ha a vevő nem rendelkezik teljes jogképességgel, jogait törvényes képviselője gyakorolhatja.

10.15. Az eladó köteles ésszerű lépéseket tenni annak érdekében, hogy a 10.11 pontban említett összes információt tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és egyszerűen megfogalmazva a vevő rendelkezésére bocsássa. Az eladó az információkat elektronikus úton, vagy a Rendeletnek megfelelően a vevővel egyeztetett más módon adja meg.

10.16. Az eladó indokolatlan késedelem nélkül, de mindenképpen a kérelem átvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a vevőt a vevő kérésére hozott intézkedésekről.

10.17. Az eladó ezúton tájékoztatja a vevőt, hogy a megkötött szerződés teljesítése érdekében feltételezi, hogy a vevő személyes adatainak feldolgozása során feltételezhető, hogy a vevő személyes adatait az alábbi harmadik felek, illetve címzettek csoportjai számára hozzáférhetővé teszik:

Magyar Posta

DPD Hungary Kft.

UPS Magyarország Kft.

DHL Express Magyarország Kft.

GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.

Geis Logistics Hungary Kft.

Bloomreach SK s.r.o., Staromestská 3, 811 03 Pozsony, Cégjegyzékszám: 50017560

Quality Unit, s. r. o., Vajnorská 100/A, 831 04 Pozsony, Cégjegyzékszám: 35908301

Amazon Web Services, Inc. 410 Terry Ave North, Seattle, WA 98109-5210, USA

Google Ireland Ltd., Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Írország

Facebook Ireland Ltd., 4 Grand Canal Square, Dublin, Írország

11. Záró rendelkezések

11.1. Amennyiben a szerződés írásban jött létre, az adásvételi szerződés módosításának is írásban kell történnie.

11.2. A felek megállapodnak abban, hogy a közöttük folyó kommunikáció e-mail üzenetek formájában történik.

11.3. Ezek a feltételek a vevő számára az adásvételi szerződés megkötésével lépnek hatályba.

11.4. A megrendelés elküldése előtt a vevőnek a jelölőnégyzet bejelölésével meg kell erősítenie, hogy elolvasta ezeket a feltételeket, megértette azokat, megértette tartalmukat, és teljes egészében elfogadja őket.

11.5. Ha a jelen általános szerződési feltételek bármely rendelkezése érvénytelen, hatálytalan vagy végrehajthatatlan, vagy azzá válik, a többi rendelkezés érvényességét, hatékonyságát vagy végrehajthatóságát ez nem érinti, a felek vállalják, hogy az ilyen érvénytelen, hatálytalan vagy végrehajthatatlan rendelkezést olyan érvényes, hatékony és végrehajtható rendelkezéssel helyettesítik, amely a legjobban biztosítja a kívánt célt. Eközben a magyar jog vonatkozó rendelkezései alkalmazandók.


A feltételek 2024. április 15-től érvényesek.